Słownik marketingowy

Najczęściej występujące zagadnienia:

Pozycjonowanie (SEO, Search Engine Optimization)

Pozycjonowanie to usługa zmierzająca do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych (np. Google, Yahoo, Bing, Yandex) po wpisaniu danego słowa/frazy/zdania. Są to działania wykonywane zarówno wewnętrz witryny, jak poza nią (np. umieszczaniu odnośnika na partnerskiej witrynie www).

SEM (Search Engine Marketing)

Zbiór procesów marketingowych stosowanych w celu zwiększenia dostępności i widoczności danego serwisu www w wyszukiwarkach. Główne czynności to stosowanie płatnych linków i Pay Per Click (PPC).

DC (Data Center)

Fizyczne umiejscowienia baz danych Google zwanych "Data Center" (w pisowni często stosowana nazwa "DC"). Google przedstawia często wyniki z różnych serwerów, dlatego też pozycje strony są różne dla różnych osób przebywających w danym miejscu, mogą się zmieniać nawet na tym samym komputerze po każdym odświeżeniu wyników.

PageRank (PR)

Algorytm Google które nadaje stroną w sieci "internet" określone wartości liczbowe, oznaczającej ich jakość/wartość. Najwyższa jakoś odwzorowana jest numerem 10 (dla przykładu onet.pl ma obecnie "siedem", facebook.com = 10) najniższą wartością jest liczba "0". Obecnie wskaźnik Page Rank jaki możemy sprawdzić, aktualizowany jest kilka razy w roku. Ważność tej zmiennej jest jednak coraz mniej brana pod uwagę np. przy wycenie witryny.

Backlink

Polski odmiennik = "link zwrotny" czyli backlink oznacza adres z dowolnej, innej strony wwww prowadzący na Naszą stronę. Łączna suma wszystkich linków zwrotnych prowadzących na naszą stronę internetową określona jest jako współczynnik BL.

Googlebomb

Rodzaj "hurtowego" linkowania na jedno słowo kluczowe/frazę kluczową, w który zazwyczaj włącza się wielu internautów, w celu uzyskania jak najwyższej pozycji na słowa najczęściej obraźliwe dla “poszkodowanych” (zwykle polityków). Do polskich osiągnięć zalicza się między innymi przekierowanie wyszukiwań słowa kretyn na stronę posła "Andrzeja Leppera", "debil" na Romana Giertycha, kłamca na biogram premiera Donalda Tuska w "Wikipedii" oraz wiele innych przykładów wulgaryzmów przekierowujących na strony parlamentarzystów lub ugrupowań politycznych. Istniało też przekierowanie wyszukiwań wyrażenie "siedziba szatana" na stronę "Radia Maryja".

SERP (Search Engine Results Page)

SERP (Search Engine Results Page) to strona, na której wyszukiwarka wyświetla wyniki wyszukiwania. Możemy wyróżnić dwa stałe elementy każdej strony z wynikami wyszukiwania: obszar z organicznymi wynikami wyszukiwania oraz obszar z płatnymi wynikami wyszukiwania.

BAN

Jest to największa możliwa kara jaką przewiduje mechanizm wyszukiwarki. Jeśli Google nie zwraca żadnych wyników po wpisaniu komendy w miejscu wyszukiwanych haseł "site:AdresTwojejDomeny.pl" i w odpowiedzi nie wyświeli się żadna podstrona naszego serwisu, a wcześniej serwis był pozycjonowany i widniał w indeksie wyszukiwarki przez dłuższy czas to istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalna domena została ukarana.

FILTR

Filtry stanowią łagodniejszą formę kary, jaką stosują wyszukiwarki za nieetyczne pozycjonowanie. Filtry nakładane są automatycznie na stronę WWW i również automatycznie są zdejmowane. Najczęstszą przyczyną, dla której zostaje nałożony filtr jest nagłe pojawienie się dużej liczby linków przychodzących, które zostały uznane za sztucznie wygenerowane przez osobę pozycjonującą.

Fraza Kluczowa

Słowo, na które strona jest pozycjonowana. Słowa kluczowe powinny znajdować się w tytule, metatagach, w nagłówkach strony i powinny być na niej wyróżnione za pomocą strong lub em. Dzięki temu nakłada się na nie większy nacisk.

Robot internetowy

Zwany także "crawler", "pająk". Jest to aplikacja lub zautomatyzowany skrypt którego zadaniem jest przeglądajać i indeksować zawartość stron w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki internetowe korzystają z obecności takich skryptów ponieważ pomaga to im poszerzać bazę nowych stron oraz aktualizować obecne dane. Roboty internetowe indeksują strony na dwa sposoby, poprzez indeksowanie głębokie i indeksowanie płytkie.

Presell pages

Strony typu "Presell Pages" powstają aby można było umieszczać w nich artykuły z linkiem w treści. W większości przypadków to witryna internetowa, oparta o "CMS" blogowy. Zadaniem precli jest publikacja tematycznie powiązanych artykułów, które w swojej treści zawierają linki do pozycjonowanych stron www.

Filtr

Filtr polega na mocnym spadku pozycji strony bądź też na braku jej wyświetlania w wynikach wyszukiwania Google. Zazwyczaj filtr jest nakładany na pojedyncze słowo kluczowe, lub całą grupę podobnych fraz. Filtr jest najczęściej wynikiem pozycjonowania niezgodnego z zasadami wyszukiwarki czyli sztucznego zawyżania pozycji witryny, lub nadmiernego linkowania witryny z użyciem jednego anchora (słowa kluczowego).

Cloaking

Technika optymalizacji witryn internetowych, w której zawartość prezentowana wyszukiwarce internetowej jest odmienna od zawartości prezentowanej czytelnikom. Przedstawienie pod tą samą domeną internetową innej wersji strony wyszukiwarkom i internautom.

Duplicate Content

Powielenie treści z innego źródła.

Link Farm

Strony tego typu przeważnie tworzone są w sposób zautomatyzowany. Farmy linków są nadużyciem, przez co wyszukiwarki starają się je wykrywać i usuwać ze swoich indeksów.

SPAM

Istotą ideii spamu jest rozsyłanie dużej ilości informacji o jednakowej treści do nieznanych wcześniej osób. W pozycjonowaniu oznacza to nieetyczną metodę i nie stosowanie się do regulaminów katalogów oraz wyszukiwarek.

White Hat SEO

Pozycjonowanie z użyciem metod etycznych zalecanych przez Google jest to innymi słowy tworzenie stron internetowych przyjaznych zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom. Cała zawartość strony jest widoczna dla internautów.

Mapa strony (ang. Sitemap)

Mapa witryny w najpopularniejszym formacie XML – nazywana zazwyczaj po prostu mapą witryny – jest listą stron znajdujących się w Państwa witrynie.

Metatagi

Metadane, które nie są widoczne dla użytkownika, ale są widoczne przez roboty przeszukujące Internet. Zawierają one dane na temat dokumentu (w tym przypadku strony www) takie jak np.: opis strony, słowa kluczowe, autor, język, data powstania.

Mod_rewrite

Metoda zamiany adresów stron dynamicznych na przyjazne wyszukiwarkom w celu ułatwienia ich indeksacji, a także sprawienia, iż będą one łatwiej zapamiętywane przez użytkowników. Dzięki temu nawet spojrzenie na sam adres mówi użytkownikowi, co znajdzie na danej stronie.

Gray Hat SEO

Pozycjonowanie na granicy White Hat SEO i Black Hat SEO. Często ciężko określić, w którym momencie ta granica jest przekroczona, ponieważ pozycjonowanie w 100% zgodne z wytycznymi Google oznaczałoby np. brak korzystania zaplecza, które to tworzone jest głównie z myślą o zamieszczeniu na nim linka pozycjonującego do strony docelowej.

OBL

Linki wychodzące, czyli linki prowadzące z naszej strony do innych. Na stronie głównej powinno ich być jak najmniej, ponieważ im więcej takich linków, tym słabsza ich wartość.

Reciprocal link

Link umieszczony w zamian za linkowanie do naszej strony. Linki zwrotne są czasem wymagane przy dodaniu strony do katalogów, jednak nie pomogą nam one i nie warto ich wstawiać.

Zaplecze

Strony, na których pozycjoner umieszcza linki do pozycjonowanych przez niego stron. Najlepsze jest zaplecze tematyczne, strony takie powinny znajdować się na różnych IP, być dobrze podlinkowane i mieć dużą liczbę podstron z unikalnym contentem. Strony zaplecza można podczepić pod systemy wymiany linków, linkować je m.in. z katalogów, przy czym strony pozycjonowane powinny być linkowane głównie z zaplecza i innych stron tematycznych.

Dlaczego warto wybrać Naszą firmę?
  • reklama w internecie

    Posiadamy eksperskie podejście

  • pozycjonowanie stron Poznań

    Odpowiadamy na każde pytanie

  • reklama w google

    Pracujemy skutecznie i etycznie

  • reklama w wyszukiwarkach

    Codzienne raporty z wyników prac

  • pozycjonowanie stron Bydgoszcz

    Obiektywna ocena efektów

  • Toruń pozycjonowanie stron www

    Fachowość usługi

  • pozycjonowanie stron Gdynia

    Konkurencyjne i stabilne ceny

tworzenie stron Poznań pozycjonowanie stron w Wrocławiu

Spotkaj się z nami przy kawie w Poznaniu, Bydgoszczy, Toruniu bądź Gdańsku!

30 minut "spotkania roboczego" pozwoli Nam ocenić Państwa sytuację internetową oraz prawidłowo dostosować Naszą wycenę do Państwa potrzeb i oczekiwań.

obsługa kampani Adwords